[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: ارسال مقاله :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
فرم برقراری ارتباط::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ISC
..
..
:: دوره ۶، شماره ۳ - ( پائیز ۱۳۹۸ ۱۳۹۸ ) ::
جلد ۶ شماره ۳ صفحات ۷-۱ برگشت به فهرست نسخه ها
استفاده از جت چند ردیفه جهت توزیع جریان خنک در روش خنک کاری جت ضربه‌ای
میثم علی رحمی۱ ، علی ارشادی*۲
۱- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، گروه مهندسی مکانیک، دزفول
۲- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، گروه مهندسی مکانیک، دزفول ، a.ershadi@iaud.ac.ir
چکیده:   (۱۲۰۹ مشاهده)
در مقاله حاضر شبیه­ سازی عددی جریان انتقال حرارت جت برخوردی چند ردیفه به منظور افزایش ضریب انتقال حرارت جابجایی انجام شده است. عواملی نظیر تغییر قطر جت در دو حالت دبی ثابت و رینولدز ثابت، تعداد جت­های چند ردیفه، محل قرار­گیری آن‌ها (فاصله جت­ ها) و تغییر زاویه تزریق هوا از جت در حالت تک جت و چند جته مورد ارزیابی قرار گرفته است. پنج مقدار قطر مختلف از 66/4 میلی­متر تا 66/7 میلی­متر در دو حالت رینولدز ثابت و دبی ثابت و همچنین دو حالت سه جت و پنج جت، در دبی و رینولدز ثابت، بررسی شده است. همچنین پنج فاصله مختلف بین جت ­ها، در حالت ٣جت، بین مقادیر (1٥ میلی­متر تا 30 میلی­متر) و حالت 5 جت، بین مقادیر (1٥ میلی­متر تا 35 میلی­متر) بررسی شده، در ادامه چهار زاویه مختلف صفر درجه (عمود)، 10 درجه، 20 درجه و 30 درجه مورد ارزیابی قرار گرفته است. از نتایج تحقیق  می­توان به افزایش ضریب جابجایی میانگین در اثر افزایش تعداد جت­های  برخوردی و همچنین بهبود  عملکرد انتقال حرارت برخوردی در اثر افزایش فاصله جت­ها از ١٥میلی­متر تا ٣5 میلی­متر اشاره کرد. همچنین کاهش ضریب جابجایی میانگین در اثر افزایش زاویه تزریق اشاره کرد.
واژه‌های کلیدی: شبیه سازی عددی، جت چند ردیفه برخوردی، ضریب انتقال حرارت برخوردی، فاصله جت های برخوردی، زاویه تزریق جت
متن کامل [PDF 919 kb]   (۴۵۰ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سایر (برق، عمران، معماری، هیدرولیک، ماشین آلات کشاورزی، ساخت و تولید، متالوژی، ریاضی، فیزیک، شیمی و ...)
دریافت: 1398/5/9 | پذیرش: 1398/7/10 | انتشار: 1398/9/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


علی رحمی میثم، ارشادی علی. استفاده از جت چند ردیفه جهت توزیع جریان خنک در روش خنک کاری جت ضربه‌ای. مهندسی مکانیک تبدیل انرژی. ۱۳۹۸; ۶ (۳) :۱-۷

URL: http://jeed.dezful.iau.ir/article-۱-۲۸۴-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 3 - ( پائیز 1398 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی تخصصی مهندسی مکانیک تبدیل انرژی Journal of Energy Conversion
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4700