[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: ارسال مقاله :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
فرم برقراری ارتباط::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ISC
..
..
:: دوره 7، شماره 2 - ( تابستان 99 1399 ) ::
جلد 7 شماره 2 صفحات 40-29 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل و بررسی تأثیر استفاده از سوخت دی متیل اتر بر عملکرد یک موتور احتراق داخلی اشتعال تراکمی
محمدمهدی گنجی مهیاری*1، مهدی حمزه ای2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز ، g_abadan@yahoo.com)
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز
چکیده:   (830 مشاهده)
در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در جهت کاهش آلایندگی در موتورهای اشتعال تراکمی صورت گرفته است. دی متیل اتر به علت ویژگی‌های خاصی از قبیل عدد ستان بالا و آلایندگی ناچیز یکی از روش‌های رسیدن به این هدف می‌باشد. همچنین یکی از پارامترهایی که نقش مهمی در بهبود احتراق و عملکرد موتور دارد فشار پاشش سوخت است. در پژوهش حاضر یک مطالعه عددی به‌منظور بررسی مشخصه‌های عملکرد و آلایندگی موتور اشتعال تراکمی با استفاده از سوخت جایگزین دی متیل اتر، با تغییر فشار پاشش سوخت انجام‌شده است. در این تحقیق مشخصه‌های احتراقی موتور دیزلی چهار سیلندر تزریق مستقیم، با مشخصه‌های فیزیکی معین با نرم‌افزار ANSYS Fluent شبیه‌سازی می‌شود. استفاده از سوخت دی متیل اتر با افزایش فشار پاشش سوخت تا 800 بار میزان افـزایش مقدار بیشینه فشار و میزان کـاهش مقدار بیشینه گرمای واکنش، دما، اکسید نیتـروژن و دوده سـوخت دی متیل اتر نسبت به سوخت دیزل در حدود 14 و 7.9، 11.7، 79 و 78.7 درصد است.
واژه‌های کلیدی: دی متیل اتر، فشار پاشش سوخت، موتور اشتعال تراکمی، آلاینده، عملکرد موتور
متن کامل [PDF 2191 kb]   (187 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: ترمودینامیک
دریافت: 1399/7/18 | پذیرش: 1399/6/31 | انتشار: 1399/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

2. British Petroleum (BP), “BP energy outlook 2035”, 2014 (January). تبدیل انرژی 2020; 7 (2) :29-40
URL: http://jeed.dezful.iau.ir/article-1-321-fa.html

گنجی مهیاری محمدمهدی، حمزه ای مهدی. تحلیل و بررسی تأثیر استفاده از سوخت دی متیل اتر بر عملکرد یک موتور احتراق داخلی اشتعال تراکمی. مهندسی مکانیک تبدیل انرژی. 1399; 7 (2) :29-40

URL: http://jeed.dezful.iau.ir/article-1-321-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 2 - ( تابستان 99 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی تخصصی مهندسی مکانیک تبدیل انرژی Journal of Energy Conversion
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710