[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: ارسال مقاله :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
فرم برقراری ارتباط::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ISC
..
..
:: دوره 1، شماره 3 - ( زمستان 1389 1389 ) ::
جلد 1 شماره 3 صفحات 18-9 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر استفاده از توربوکولر در کاهش مصرف انرژی موتورهای احتراق جرقه ای با نسبت تراکم بالا
رضا پول تنگری*
مدرس گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ، pooltangari@iaud.ac.ir
چکیده:   (2994 مشاهده)

در این مقاله به شبیه‌­سازی کامپیوتری بازیابی انرژی تلف شده از اگزوز یک موتور احتراق جرقه­‌ای SI مرسوم  (با نسبت تراکم بالا) در جهت افزایش راندمان حجمی و راندمان حرارتی پرداخته شده است. در دست‌یابی عملی به هدف فوق از یک توربین  برای مهار توان تلف شده اگزوز استفاده خواهد شد و با استفاده از یک جعبه‌دنده کاهنده توان توربین به کمپرسور مربوط به سیستم تبرید گازی اتومبیل انتقال می­‌یابد. از آنجایی که در این حالت، سیستم تبرید اتومبیل به منظور خنک کاری هوای ورودی موتور نیز استفاده خواهند شد، این ترکیب توربوکولر نام‌گذاری شده است. در شبیه سازی فرآیندهای احتراق، از مدل واقعی احتراقی وشنی با روش تکرار و تقریب استفاده گردید. کلیه خصوصیات ترمودینامیکی هوای ورودی، نوع سوخت، بازه احتراقی و زمان جرقه شمع، دمای بدنه سیلندر و سطح فرار حرارت و... و خصوصیات مکانیکی روانکار، اصطکاک بدنه پیستون و رینگ‌­ها در نظر گرفته شد و نتایج با نتایج مراجع مقایسه شده است.

واژه‌های کلیدی: مدل‌سازی، موتورهای SI، نسبت تراکم بالا، راندمان حجمی، راندمان حرارتی، توربوکولر
متن کامل [PDF 2203 kb]   (885 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1394/12/27 | پذیرش: 1394/12/27 | انتشار: 1394/12/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Poultangari R. Design and construction of a Turbo-cooler to increase volumetric efficiency in spark ignition engines with high compression ratio.. تبدیل انرژی 2011; 1 (3) :9-18
URL: http://jeed.dezful.iau.ir/article-1-40-fa.html

پول تنگری رضا. بررسی تاثیر استفاده از توربوکولر در کاهش مصرف انرژی موتورهای احتراق جرقه ای با نسبت تراکم بالا. مهندسی مکانیک تبدیل انرژی. 1389; 1 (3) :9-18

URL: http://jeed.dezful.iau.ir/article-1-40-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 3 - ( زمستان 1389 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی تخصصی مهندسی مکانیک تبدیل انرژی Journal of Energy Conversion
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4700